Logo

- Fiskeretter ♥

Print denne opskrift (Ctrl + P)
Kamera Print med billeder
Print uden billeder

Fisk er særlig godt for dig, som vil sænke dine blodfedtværdier. Fisk er ofte magre, selv fe­de fisk er ofte magrere end fx. medister­pølse. Fiskefedtstoffets kvalitet er tilmed særlig godt, fordi det har en lille del mættet fedtstof og en stor del flerumættet fedtstof.

De flerumættede fedtstoffer i fisk er af en særlig beskaffenhed, der er særlig god, når det drejer sig om at sænke højt indhold af triglycerider i blodet, mens de flerumættede fedtstoffer fra planteriget, fx. olier, bløde og flydende margariner, først og fremmest sænker dine kolesterolværdier.

Fisk kan tilberedes på mange forskellige måder, koges, steges, graves, grilles m.m.
I gourmet-mad forekommer fisk ofte, desvær­re tit maskeret i mængder af smør og fløde og bliver derfor ikke noget godt måltid. Det drejer sig om at være opmærksom ved tilbe­redningen og bruge bløde fedtstoffer for at holde mængden af mættet fedt nede.

I ♥ venlige opskrifter er der en hel del tips til retter, der er værd at prøve. Fælles for alle fiskeretter er, at de indeholder lidt mæt­tet fedtstof, hvilket gør, at P/S-forholdet bli­ver højt. Når du spiser måltider med kød og med ost bliver P/S-forholdet lavere. Ved at variere måltiderne kød - fisk - morgenmad - ­mellemmåltider udligner P/S-forholdet sig i løbet af ugen.
Facebook
Opret din egen Kogebog Print denne opskrift (Ctrl + P)
Kamera Print med billeder
Print uden billeder
Klik på den smiley du vil give denne side 
Brugernes vurdering 5,0 (3 stemmer)
Siden er blevet set 3.192 gange - Se og skriv kommentarer herunder.

Kommentarer og debat mellem læsere

Din e-mail bliver ikke vist på sitet.

Vi benytter cookies til at gøre din oplevelse af sitet så god som mulig. Ved at fortsætte med at bruge sitet accepterer du cookies.
Afstemning
Hvad synes du om de nye Kostråd?