Logo

Påskekrans - diabetiker

Print denne opskrift (Ctrl + P)
Kamera Print med billeder
Print uden billeder

Påskekransen bliver let, dejen hæver pragtfuldt. Og så er den let at lave. Læg nogle farvede æg i midten til påske – resten af året stilles en lille skål sukkerfri øko marmelade.

Påskekransen bliver let, dejen hæver pragtfuldt. Og så er den let at lave.

Læg nogle farvede æg i midten til påske – resten af året stilles en lille skål sukkerfri øko marmelade.

 

42 g gær

3 3/4dl sødmælk

750 g hvedemel

2 tsk sukker

100 g smør

3 æg

*

A. Smuldr gæren og opløs den i lunken mælk.

Ælt den med mel, sukker, smør og æg til en glat dej og lad den hæve tildækket på et varmt sted uden træk til dobbelt størrelse.

 

B. Form tre lige store ruller, flet dem til en fletning og form den til en krans.

Bag den i en forvarmet ovn ved 200°C (varmluft 180°C) i ca. 50 min.

 

Tips: Påskekransen bliver særligt let, hvis man lader den hæve i køleskabet natten over. Der er nemlig så koldt for gærsvampene der, at de "putter" sig meget tæt sammen og udvikler så megen varme, at dejen hæver pragtfuldt.

 

Per skive 623/148 kJ/kcal. 4 g protein. 4 g fedt. 22 g kulhydrat. 1 g fibre.

Facebook
Print denne opskrift (Ctrl + P)
Kamera Print med billeder
Print uden billeder
Opret din egen Kogebog
Klik på den smiley du vil give denne side 
Brugernes vurdering 5,0 (1 stemmer)
Siden er blevet set 1.300 gange - Se og skriv kommentarer herunder.

Kommentarer og debat mellem læsere

Din e-mail bliver ikke vist på sitet.

Vi benytter cookies til at gøre din oplevelse af sitet så god som mulig. Ved at fortsætte med at bruge sitet accepterer du cookies.
Afstemning
Hvad synes du om de nye Kostråd?